W ramach projektu „Kuźnia Ekspertów – Wsparcie III sektora Warmii i Mazur” realizowane są bezpłatne szkolenia skierowane do przedstawicieli organizacji pozarządowych, rad osiedli, grup nieformalnych oraz liderów społecznych. W związku z powyższym serdecznie zapraszamy Państwa do udziału w szkoleniu realizowanym w subregionie olsztyńskim, skierowanym bezpośrednio do przedstawicielek i przedstawicieli Rad Osiedli Miasta Olsztyn.
Temat szkolenia: Prawne aspekty funkcjonowania osiedli jako jednostek pomocniczych gminy. Dostęp do informacji publicznej oraz petycje, skargi i wnioski w działalności samorządu gminnego.
Które odbędzie się w Olsztynie, w siedzibie:
Stowarzyszenia ESWIP i Fundacji Warsztat Zmiany (Biuro Dzielnicy Zatorze)
ul. Parkowa 1
10-233 Olsztyn
Data szkolenia:
22 marca 2023 (środa), godzina 17:00-20:00
Udział w szkoleniu jest bezpłatny!
Aby dokonać zgłoszenia na szkolenie wystarczy wypełnić formularz rekrutacyjny online: https://tiny.pl/wkvd3
Rekrutacja trwa do 17 marca 2023 do godziny 20:00.
Dwa dni przed szkoleniem otrzymają Państwo mail z potwierdzeniem uczestnictwa!
Program szkolenia:
- Kontekst prawnoustrojowy funkcjonowania jednostek pomocniczych gminy.
- Zasada decentralizacji władzy publicznej w Polsce. Zasada pomocniczości.
- Czym jest samorząd terytorialny?
- Trójszczeblowość samorządu terytorialnego w Polsce.
- Gmina jako podstawowa jednostka samorządu terytorialnego a jej jednostki pomocnicze. Władze i zadania gminy.
- Funkcjonowanie samorządów osiedli w Olsztynie – podstawy prawne działania, zadania, organy osiedli (skład, kompetencje), współpraca z władzami miasta.
- Dostęp do informacji publicznej oraz petycje, skargi i wnioski w działalności organów samorządu gminnego – wyjaśnienie, czym różnią się i czemu służą te instytucje, w jaki sposób może być realizowane obywatelskie prawo do informacji publicznej oraz prawo petycji, podstawy prawne, podmioty uprawnione i podmioty zobowiązane w gminie (organy właściwe),
- Tryby postępowania
Informacje o prowadzącym:
Maciej Jurzyński - prawnik, administratywista, politolog, wieloletni pracownik urzędu wojewódzkiego w Olsztynie, urzędnik mianowany w służbie cywilnej, specjalista w zakresie postępowania administracyjnego, współzałożyciel i członek zarządu fundacji zajmującej się rozwojem społeczeństwa obywatelskiego oraz edukacją i integracją społeczną, doświadczony trener, przeprowadził kilkadziesiąt szkoleń dotyczących wybranych obszarów prawa i działalności administracji publicznej, w tym dostępu do informacji publicznej.
W razie pytań prosimy kontaktować się z Koordynator Projektu – Anną Marią Nadgrabska, Stowarzyszenie ESWIP
mail: a.nadgrabska@eswip.pl
Tel: 510 903 547