Olsztyn. Szkolenie "Prawne aspekty funkcjonowania osiedli jako jednostek pomocniczych gminy"

Przedstawiciele i przedstawicielki Rad Osiedli Miasta Olsztyna mogą wziąć udziała w szkoleniu organizowanym w ramach projektu „Kuźnia Ekspertów – Wsparcie III sektora Warmii i Mazur”. O prawnych aspektach funkcjonowania osiedli jako jednostek pomocniczych gminy, a także o dostępie do informacji publicznej oraz petycjach, skargach i wnioskach w działalności samorządu gminnego rozmawiać będzie można już 22 marca. Udziała w szkoleniu jest bezpłatny

W ramach projektu „Kuźnia Ekspertów – Wsparcie III sektora Warmii i Mazur” realizowane są  bezpłatne szkolenia skierowane do przedstawicieli organizacji pozarządowych, rad osiedli, grup nieformalnych oraz liderów społecznych. W związku z powyższym serdecznie zapraszamy Państwa do udziału w szkoleniu realizowanym w subregionie olsztyńskim, skierowanym bezpośrednio do przedstawicielek i przedstawicieli Rad Osiedli Miasta Olsztyn.
Temat szkolenia: Prawne aspekty funkcjonowania osiedli jako jednostek pomocniczych gminy. Dostęp do informacji publicznej oraz petycje, skargi i wnioski w działalności samorządu gminnego.

Które odbędzie się w Olsztynie, w siedzibie:

Stowarzyszenia ESWIP i Fundacji Warsztat Zmiany (Biuro Dzielnicy Zatorze)

ul. Parkowa 1

10-233 Olsztyn

Data szkolenia: 

22 marca 2023  (środa), godzina 17:00-20:00

Udział w szkoleniu jest bezpłatny!

 

Aby dokonać zgłoszenia na szkolenie wystarczy wypełnić formularz rekrutacyjny online: https://tiny.pl/wkvd3

Rekrutacja trwa do 17 marca 2023 do godziny 20:00.

 

Dwa dni przed szkoleniem otrzymają Państwo mail z potwierdzeniem uczestnictwa!

Program szkolenia:
- Kontekst prawnoustrojowy funkcjonowania jednostek pomocniczych gminy.

- Zasada decentralizacji władzy publicznej w Polsce. Zasada pomocniczości.

- Czym jest samorząd terytorialny?

- Trójszczeblowość samorządu terytorialnego w Polsce.

- Gmina jako podstawowa jednostka samorządu terytorialnego a jej jednostki pomocnicze. Władze i zadania gminy.

- Funkcjonowanie samorządów osiedli w Olsztynie – podstawy prawne działania, zadania, organy osiedli (skład, kompetencje), współpraca z władzami miasta.

- Dostęp do informacji publicznej oraz petycje, skargi i wnioski w działalności organów samorządu gminnego – wyjaśnienie, czym różnią się i czemu służą te instytucje, w jaki sposób może być realizowane obywatelskie prawo do informacji publicznej oraz prawo petycji, podstawy prawne, podmioty uprawnione i podmioty zobowiązane w gminie (organy właściwe),

- Tryby postępowania

Informacje o prowadzącym:

Maciej Jurzyński - prawnik, administratywista, politolog, wieloletni pracownik urzędu wojewódzkiego w Olsztynie, urzędnik mianowany w służbie cywilnej, specjalista w zakresie postępowania administracyjnego, współzałożyciel i członek zarządu fundacji zajmującej się rozwojem społeczeństwa obywatelskiego oraz edukacją i integracją społeczną, doświadczony trener, przeprowadził kilkadziesiąt szkoleń dotyczących wybranych obszarów prawa i działalności administracji publicznej, w tym dostępu do informacji publicznej.

W razie pytań prosimy kontaktować się z Koordynator Projektu – Anną Marią Nadgrabska, Stowarzyszenie ESWIP

mail:  a.nadgrabska@eswip.pl

Tel:  510 903 547

Olsztyn. Szkolenie "Prawne aspekty funkcjonowania osiedli jako jednostek pomocniczych gminy"