Projekt realizujemy, aby poprzez wdrożenie innowacji pedagogicznych na podstawie autorskiego pomysłu M5.0 podnieść kompetencje zawodowe 415 edukatorek i edukatorów (nauczycielek i nauczycieli, w tym min. 45 jęz. angielskiego oraz 45 osób z kadry zarządzającej) oraz wzmocnić jakość oferowanego kształcenia w 45 publicznych szkołach podstawowych, obejmujących placówki miejskie i wiejskie, w subregionie elbląskim.

Podniesienie kompetencji nastąpi w obszarze kształcenia zorientowanego na uczennice i uczniów opartego na efektach uczenia się i wielojęzyczności. Oferowane wsparcie w ramach projektu ma przyczynić się do wzmocnienia samorozwoju edukatorek i edukatorów, które obejmie wieloaspektowy zestaw umiejętności, postaw i strategii, mających umożliwiać uczennicom i uczniom zdobywanie nowej wiedzy, rozwijanie kompetencji i dostosowywanie się do potrzeb nowoczesnego społeczeństwa bez ciągłego zewnętrznego przewodnictwa lub nadzoru.

W projekcie planujemy realizację następujących zadań:

1. Diagnoza nauczycielek, nauczycieli oraz szkół biorących udział w projekcie

2. Opracowanie i monitoring Programu Wsparcia Doskonalenia Zawodowego dla nauczycielek, nauczycieli oraz szkół, na który składać się będą działania takie jak:
    • wizyty studyjne krajowe i zagraniczne
    • szkolenia/warsztaty rozwijające kompetencje pedagogiczne i cyfrowe (nowoczesne metody nauczania, w tym outdoor learning, kompetencje miękkie, z zakresu zarządzania zmianą)
    • indywidualne wsparcie mentorskie wspierające wdrażanie nowych metod pracy w codziennej praktyce
    • konferencje/seminaria/spotkania z udziałem ekspertek i ekspertów w dziedzinie innowacji w edukacji na terenie szkół
    • spotkania dla kadry zarządzającej w celu wymiany doświadczeń
    • alternatywne sposoby wsparcia w postaci interaktywnych warsztatów designu

3. Opracowanie i wdrożenie indywidualnego planu rearanżacji przestrzeni szkolnej dla każdej ze szkół

4. Realizacja projektów edukacyjnych w każdej ze szkół

5. Działania upowszechniające – konferencja New Education Forum, raporty i końcowa publikacja

Efektem projektu jest wzmocnienie kompetencji zawodowych edukatorek i edukatorów oraz jakości oferowanego kształcenia w 45 szkołach podstawowych poprzez dostosowanie metod nauczania i zarządzania do nowoczesnych standardów. Zaimplantowane innowacje pedagogiczne będą miały zatem wpływ na podniesienie jakości kształcenia i rozwój systemu edukacji w subregionie elbląskim.

Dostępność dla nauczycielek, nauczycieli oraz osób z kadry zarządzającej szkół z niepełnosprawnościami

Projekt zapewnia równe szanse wszystkim uczestniczkom i uczestnikom, niezależnie od ich sytuacji. Osoby z niepełnosprawnościami mogą liczyć na:
    • dostosowane materiały szkoleniowe;
    • możliwość udziału w zajęciach online;
    • pełną dostępność architektoniczną miejsc szkoleniowych;
    • indywidualne wsparcie w dostosowaniu programu szkoleniowego do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Dokumenty rekrutacyjne do projektu są dostępne tutaj.

Projekt realizowany jest od 1 stycznia 2025 do 31 grudnia 2027
Wartość projektu: 16 807 414,43 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 14 945 894,95 zł

Liderem projektu jest Bank Żywności w Olsztynie, a partnerami: Centrum Innowacyjnej Edukacji oraz Stowarzyszenie ESWIP.

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie